Een groot gemis? Een intiemere blik op Star Wars 1313
dinsdag 29 oktober 2013

De afgelopen maanden is er sinds de opheffing van LucasArts, en de bijkomstige gevolgen van het cancellen van de ontwikkeling van Star Wars 1313, veel geschreven over de game die gamen naar een nieuw niveau zou gaan brengen. Daarbij kwamen er allerlei details vrij over de game, zoals de evolutie van het ontwikkelproces. Daar waar er eerst een onbekend personage de hoofdrol zou gaan spelen, leek het erop dat in een later stadium, op aandringen van George Lucas, een jonge Boba Fett de hoofdrol innam.

Vandaag werden er allerlei conceptwerken ‘ontdekt’ van ontwerper Gustavo Mendonca, een artiest die eerder ook voor Capcom werkte en momenteel voor Microsoft bezig is met de next gen titel Halo 4. Zijn concepten geven een ongelooflijk mooi inzicht in de setting en de sfeer van Star Wars 1313. Zo zijn er tal van ontwerpen die de ondergrondse steden van Coruscant weergeven met hun duistere en wijdse inslag, ontwerpen van personages en nog veel meer.

De afbeeldingen zijn allen op groot formaat te bekijken, en voor liefhebbers groot genoeg om deze als wallpaper te gebruiken. Na al dit prachtigs te hebben gezien, is de hoop dat Disney de beslissing van het schrappen van deze game nog eens ernstig heroverweegt…

 

Bron: Kotaku.com
Tweet about this on TwitterShare on FacebookEmail this to someoneShare on Google+