Disney heeft grootse marketing plannen voor Star Wars
woensdag 19 juni 2013

In Las Vegas vindt deze week de Licensing Expo plaats, een beurs die al ruim 30 jaar wordt gehouden. Hier komen allerlei bedrijven en instanties samen met fabrikanten die enkel bestaan om licenties van deze bedrijven of instanties te huren. Licenties hebben als doel een merk, of bijvoorbeeld een logo aan een product te koppelen. Deze vorm van marketing is onder Star Wars fans zeer bekend. Voorbeelden zijn onder andere actiefiguren, strips, boeken en noem maar zo op.

Op deze beurs hield Disney een presentatie en werd duidelijk dat er voor het Star Wars label grootse plannen zijn. Dat is natuurlijk niet zo heel verrassend gezien de naderende komst van nieuwe trilogiefilms, spinoff films en een nieuwe televisieserie [Star Wars Rebels]. Wat de plannen precies inhouden deed Disney nog niet uit de doeken, maar de presentatie hintte naar grootse plannen.

We zijn verheugd om onderdeel uit te maken van de Walt Disney Company en de mogelijkheid te hebben om gebruik te kunnen maken van allerlei middelen waar we voorheen alleen maar van konden dromen,” aldus Howard Roffman, uitvoerend vice-president van Lucasfilm Franchise. “Er is maar één logische plek voor Star Wars om zich te vestigen en dat was bij Disney. Het is het enige entertainmentbedrijf dat begrijpt wat lange termijn inhoudt: een lange termijn merkaffiniteit en het uitstippelen van een franchise in combinatie met de kracht van vertelkunst en aangrijpende personages. En dat is precies wat onze fans van Star Wars verwachten.

Het zal naar alle waarschijnlijkheid nog wel even duren voordat de plannen voor het grote publiek bekend worden. Het zal interessant worden om te zien of het leuke, originele en vooral innovatieve producten gaat opleveren.

 

Bron: BusinessWire.com
Tweet about this on TwitterShare on FacebookEmail this to someoneShare on Google+